Stimuleren van deelauto's of verbeteren van openbaar vervoer?

Stimuleren van deelauto's of verbeteren van openbaar vervoer?

"Ik zie meer in het stimuleren van deelauto’s, dan in het verbeteren van het openbaar vervoer". Ben jij het met deze stelling eens? Of juist niet? Laat hieronder weten wat jij vindt! 

Reacties

S L

Heel veel gezinnen hebben 2 of meer auto’s. Worden deze echt alle dagen continu gebruikt of staat er wellicht een auto vaak bij huis? Wellicht kunnen we denken aan het inzetten van huur/ deelauto’s... scheelt parkeer ergernis in de straat, Wegenbelasting, kosten onderhoud, etc.

DJ .

Liever het verbeteren van openbaar vervoer zodat we daar eerder de keuze voor maken. Ik denk dat flexibiliteit hierin belangrijk is. Bij deelauto's werkt dit vaak qua afspraken toch? Dan kun je minder makkelijk spontaan even weg. De bus is dan hierin een uitkomst als deze regelmatig rijdt en de opstapplaatsen niet al te ver weg zijn. Als dit wordt gerealiseerd, dan hebben we wellicht minder auto's nodig.

Bunie Tanja-Kroeze

Verbeteren van openbaar vervoer heeft mijn voorkeur. Streef er daarom ook voor dat de bus door Spierveen langs het Martini Ziekenhuis blijft rijden en wijs de plannen van de nieuwe dienstregeling af.
Bovendien waar 2 auto's op de oprit staan, wonen 2 verdieners, die de auto blijven gebruiken.

Log in om een reactie kunnen plaatsen!